Sonic the Hedgehog 2 ( japoński : ソニック·ザ·ヘッジホッグ2ツ ー Hepburn : Sonikku za Hejjihoggu Tsu ? ) Czy gra platformowa stworzona przez Sonic Team , z pomocą Instytutu Technicznego Sega i opublikowane przez Sega na Mega Drive, Sega . Został wydany w skali międzynarodowej w listopadzie 1992. Gra jest sequelem Sonic the Hedgehog , a drugi główny tytuł w serii gier Sonic the Hedgehog , i pierwszym, w którym postać gra Miles „Tails” Prower występuje, latającą lisa z dwoma ogonami,. On i bohater Sonic the Hedgehog musi przestać serii antagonistyczne Dr. Ivo Robotnik , który jest obecnie ukraść „chaos Szmaragdowców” wspierać swoją stację kosmiczną, Jajo śmierć, z energii elektrycznej.

Rozwój gry rozpoczęła się w listopadzie 1991 roku, dwa miesiące później niż planowano, ponieważ Sega of America czuł, że jest zbyt wcześnie, aby wydać sequel. Zarówno pracownicy amerykańskich i japońskich z Sonic Team przyczynił się do rozwoju; dyrektor artystyczny Tim Skelly zaprojektowany wygląd nowych poziomów specjalnych w grze w 3D, na podstawie wcześniejszej demo produkowanego przez Yuji Naka . Pracownicy zwiększona prędkość z Sonic the Hedgehog 2 w porównaniu do swojego poprzednika. Podobnie jak w oryginalnej grze został skomponowany soundtrack przez Masato Nakamura .

Mecz był krytyczny i komercyjny sukces. Sprzedał ponad sześć milionów egzemplarzy, co czyni go drugim najlepiej sprzedającym się gra Mega Drive Sonic the Hedgehog . Został wydany w kilku kolekcjach gier i pobierania różnych platform, które są również powszechnie otrzymała pozytywne recenzje. Zremasterowana wersja została wydana na iOS i Androida w grudniu 2013 roku i zawierał nowe szczegóły dotyczące trybów gry „Boss spieszy” i „Time Attack” i utworze „Hidden Pałac Zone”, który został złomowanych w oryginalnym wydaniu gry w roku 1992. Dwa sequele, Sonic Hedgehog 3 i Sonic & Knuckles został wydany w 1994 roku.

Akcja

Gra w dwa bohaterami są Sonic the Hedgehog i jego pomocnik Miles „Tails” Prower . Tails jest opisany jako ten, który widział się do Sonic małym i chcieli za nim nadążyć. [ 3 ] Zasadę gry jest podobny do tego, w pierwszej grze Sonic hedgehog . Sonic nemesis Dr. Ivo Robotnik planuje przejąć władzę nad światem z jego armii robotów, że umieszczone zwierzęta, i wykorzystując moc „chaosu Szmaragdy” Siedem (pl. „Chaos Emeralds”). Tym razem konstruuje również uzbrojoną stację kosmiczną znaną jako Egg Śmierci. Celem gry jest pokonanie Robotnik, lub zapisać jako wiele zwierząt, jak to możliwe i zebrać wszystkie siedem Szmaragdowców. [ 4 ] Standardowo, gra kończy pola dźwiękowego ogony dwupłatu „tornado”. Jeśli gracz gromadzi wszystkie „Chaos Szmaragdowców” fly Sonic w jego „Supersonic” kształcie samolotu. [ 5 ]

Gameplay

Sonic the Hedgehog 2 to side-scrolling gra platformowa w 2D . [ 6 ] Po uruchomieniu gry, gracz może zdecydować się grać albo jako Sonic, Tails, albo jedno i drugie. [ 7 ] W tym ostatnim trybie gry gracz kontroluje Sonic, Tails, gdy biegnie do niego z boku. Drugi gracz może dołączyć w dowolnym momencie i kontrolować Tails oddzielnie. [ 8 ] Sonic hedgehog 2 ustawione w wielu płaszczyznach, które są podzielone na jedną, dwie lub trzy kursy lub czynności, z Dodanie-walce z Robotnik krańcach ostatniej ścieżki. [ 3 ] Odtwarza postać może skakać na wrogów, aby ich pokonać. Gra wprowadza również nowy ruch, zwany „Spin Dash” lub „Super Dash atak”, który jest wykonywany, gdy postać gracz zwijają się w kłębek i kręci, gdy jest on zatrzymany, co skutkuje zwiększonym tempie. [ 9 ] Kiedy Sonic Tails lub zaatakowane przez wroga bez zebranych pierścieni, kruszone, spadając ekranu lub przekracza granicę pasa dziesięć minut, tracą życie i ponownie na ostatni checkpoint minęła. [ 10 ] Jeżeli ostatnia życie spożywane gra jest skończona. [ 11 ]

Gdy gracz gromadzi co najmniej 50 pierścienie i przekazać punkt kontrolny, mogą przyjść do „odcinka specjalnego”. [ 12 ] Na tych poziomach gracz prowadzony przez pewnego rodzaju 3D – halfpipe , pierścienie kolektora i unika bomby. Pewna ilość pierścieni jest zbierane w celu przyspieszenia obok siebie tych trzech stanowiskach sterowania, a tym samym uzyskania szmaragdu. Sonic zderzają się z bombą on traci dziesięć pierścieni i staje nieruchomo przez chwilę. Specjalne dla poziomów zwiększa trudności i gracz nie może kontynuować poziom bez uprzedniego usunięcia tych pierwszych. Po ukończeniu, gracz jest transportowany z powrotem na wyłączność kiedyś przyjść na specjalnym poziomie. [ 13 ] Kiedy wszystkie Szmaragdy zostały zebrane, a jeśli gracz wybierze Sonic, ma możliwość włączyć do Super Sonic, która wymaga co najmniej 50 pierścieni. [ 5 ], [ 12 ]ultradźwiękowy jest żółta i odporny na ataki ze strony wroga, a jego prędkość, przyspieszenie i wysokości skoków jest zwiększona. Jednakże, traci jedno połączenie na sekundę i zwraca się być normalne Sonic kiedy jego pierścieni jest skończona. [ 5 ]

Gra posiada również tryb konkurencyjną gdzie dwóch graczy rywalizują ze sobą do mety, albo jako Sonic i Tails, na podzielonym ekranie w wyścigu przez trzech wspólnych poziomów i poziomu niestandardowego. Gdy gracz ukończy jeden z typowych poziomów, drugi gracz musi osiągnąć cel w ciągu 60 sekund, w przeciwnym razie natychmiast kończy poziom. W zwykłych poziomach rankingu graczy w pięciu dziedzinach; Punkty, czas, pierścienie na końcu poziomu, łącznie zebranych pierścieni oraz liczbę pól przedmiotów, które rozbitych. Gracz z największą liczbą kategorii wygrał, wygra poziom. Na specjalnym poziomie konkurencyjnych graczy w przezwyciężaniu najwięcej pierścieni. Tryb Gra kończy się, gdy wszystkie utwory zostały zakończone, albo jeśli jeden z bohaterów gry tracą całe swoje życie, co oznacza, że przeciwnik będzie automatycznie wygrać. [ 14 ]

Dołącz do Sonic & Knuckles

Dwa lata po wydaniu Sonic 2 , 1992, wydany Sonic & Knuckles 1994. Sonic & Knuckles umieszczono specjalny pojemnik, który może być połączony do innych gier naboje . Gracz mógł umieścić w Sonic & Knuckles -kassetten i drugim meczu na szczycie. To odblokowuje Knuckles the Echidna w Sonic the Hedgehog 2 , wersja Sonic 2 , w której gracz zamiast grać jako Knuckles the Echidna , postać, która nie została wprowadzona dopiero Sonic the Hedgehog 3 z 1994 roku, które nie były odtwarzane przed Sonic & Knuckles później W tym samym roku. [ 15 ]

Gra w zasadzie identyczne z Sonic hedgehog 2 , z wyjątkiem tego, że gra jest zmieniony ze względu na szczególne właściwości pięści, w przeciwieństwie Sonic lub ogonów. Knuckles może ślizgać się i wspinać się na mury umożliwienie mu dostępu do obszarów, które inaczej byłyby ukryte lub niedostępne. Z drugiej strony, nie może skakać tak wysokie, co sprawia, że pewne sytuacje, takie jak walk z bossami, trudniejsze. Dwóch graczy nie gra w tej wersji został usunięty. Szczególne poziomy są takie same, ale liczba dzwonków potrzebnych do postępów w grze została zmniejszona, a wynik generowany na poziomie nie zostaną zresetowane. [ 15 ]

Rozwój

Po wydaniu oryginalnej gry, Sonic the Hedgehog , pozostawiając twórca Yuji Naka Sega z powodu różnicy zdań na temat swojej polityki korporacyjnej. [ 16 ] [ 17 ] Mark Cerny , który w tym czasie założył Instytut Sega techniczne (STI) w Sega of America, spotkał Naka w Japonii i zaoferował mu wyższą pensję i większą swobodę twórczą do łączenia STI. [ 16 ] [ 17 ] Naka dołączył w ofercie i zarządzać poziom projektant Hirokazu Yasuhara dla Sonic the Hedgehog zdecydował także, aby przejść do STI. [ 16 ] [ 17 ] Yasuhara wyznaczył pomóc ustalić Cerny STI w 1990 roku, kiedy wojna w Zatoce wybuchł późno, że jego przejście do Stanów Zjednoczonych przez trzy miesiące. W tym czasie skończył grę deweloper Sonic Team i stała się częścią Sonic projektu. [ 18 ], [ 19 ]

Ewolucja Sonic 2 zostało wszczęte w listopadzie 1991 roku, dwa miesiące później niż Cerny miał zamiar, ponieważ Sega of America początkowo myślał, że to zbyt wcześnie na sequel. [ 16 ] Zarówno amerykańskie i japońskie pracownicy w Sonic Team przyczyniły się w rozwoju; dyrektor artystyczny Tim Skelly zaprojektowany wygląd 3D-like specjalnych poziomach gry, oparty na wersji demonstracyjnej wykonana z Naka. [ 20 ] Szczególne poziomy utworzone przez wstępnie renderowane grafiki 3D jak sprężone i podzielone na pół pionowo i poziomo do kasety gier. [ 21 ] Sonic 2 wprowadzono również kopnięcie boczne Sonics, latającą lisa z dwoma ogonami nazwanych Tails, zainspirowany kitsune w japońskiej mitologii , a stworzony przez graficznego poziomie Yasushi Yamaguchi. Sega of America sprzeciwił o nazwie Gra bohatera, Milesa Prower (a pun od angielskiego słowa „mil na godzinę”), co zaowocowało lisa był nazywany Tails jako kompromis. [ 22 ] Masaharu Yoshii był dyrektorem gry. Twórcy zwiększona prędkość Sonic the Hedgehog 2 w porównaniu do pierwszej części gry. [ 23 ]

Gra pierwotnie miała zawierać elementy podróży w czasie i mają przenoszenie do Sega CD Sega oprócz Mega Drive. [ 24 ] Porter nigdy nie był częścią iz czasem podróży wliczone zamiast Sonic gier dla Sega CD, Sonic the Hedgehog CD . [ 25 ]

Taśma demo gry został skradziony na imprezie w Nowym Jorku w wcześnie 1992. [ 26 ] Akinori Nishiyama na Sega powiedział, że wyciek był wynikiem braku bezpieczeństwa . [ 27 ] Prototyp zawiera grywalne odcinek poziomie zwanym „Hidden Pałac Zone”, na poziomie, który został odwołany na krótko przed premierą. Brakowało ponad 20 lat, dopóki nie został uwzględniony w odrestaurowanej wydaniu iOS w grudniu 2013 roku, gdzie został wdrożony. [ 28 ] Sega umieszczono zdjęcia do niektórych czasopism, w tym GamePro, który pokazał wczesne struktury gry, która była na innym poziomie usunięty; poziom z tematem pustyni zwanej „Pył Hill Strefa”. [ 29 ] [ 30 ] Naka miał również nawiązywał do innego nieznanego, odrzucić poziomie Sonic Jam Dzienniku Strategy Guide, gdzie wyjaśnił, dlaczego „Metropolis Zone” miał trzy części, podczas gdy wszystkie inne poziomy miał tylko dwa. [ 31 ]

Muzyka

Sonic hedgehog 1 i 2 Ścieżka dźwiękowa
Soundtrack przez Masato Nakamura
uwolnienie 19 października 2011
nagrany DCT Records
genre Gra muzyka wideo , chiptune
wysokość Razem: 02:32:32
płyty 1: 01:07:51
Płyta 2: 01:05:15
Płyta 3: 00:19:26

Muzyka w Sonic the Hedgehog 2 składała się, podobnie jak w poprzedniej grze, Masato Nakamura , basista i autor tekstów w J-pop band marzenia. Muzyka zaczęła się wcześnie w rozwoju koncepcji tylko obrazy jako odniesienie dla Nakamura, ale wcześniej ukończonych gier oznaczało doświadczenie w tworzeniu muzyki do Megadrive, a on zaczął się na projekcie w sposób podobny do pierwszej części gry. [ 32 ] Nakamura uważany Sonic the Hedgehog 2 jako filmowego i muzycznego zaprojektowany okrągły atmosferze czuł z obrazów z poziomów. [ 33 ] Oprócz grafiki i jakiejś dyskusji z Sonic Team, Nakamura dano swobodę tworzenia muzyki, którą uważał za powód, że mógłby zrobić „tak melodyjne piosenki i niezwykłe wzory rytmiczne”. [ 34 ]

Nakamura stworzył muzykę podczas gdy grał w z marzenia w Londynie, gdzie pracowali nad swoim czwartym albumem „The Swinging Star”. Jako dar dla Sonic Team Masato produkowane alternatywna wersja piosenki końcowym of Dreams Come True, która została włączona do albumu nagranego w czasie. [ 35 ] 2011 zremiksowane muzykę z poziomu „Zakłady Chemiczne” i „Casino Nocny Zone” przez Sega do stosowania w Sonic Generations . [ 36 ]

Później w październiku tego samego roku ukazał się zbiór trzech płyt z muzyką z Sonic the Hedgehog i Sonic the Hedgehog 2 w Japonii. [ 37 ] Wraz z muzyką z gry, kolekcja zawiera komentarzy Yuji Naka oraz wywiad z Nakamura. [ 38 ] [ 39 ] na pierwszej płycie jest oryginalny utwór z obu gier, a drugi zawiera dema Nakamura powstające podczas tworzenia gier. [ 40 ] Trzeci dysk ma piosenka słodki słodkie marzenia, [ 37 ]jego angielska wersja językowa “Sweet Dream” oraz remiksy obu piosenek z 2006 roku Singer Akon stosowane w Sonic the Hedgehog 2006. [ 41 ] [ 41 ] [ 42 ] [ 43 ]

Release

Sega zainwestował $ 10 milionów dolarów na kampanię marketingu do uwolnienia Sonic the Hedgehog 2 . [ 1 ] Sega poszukiwane międzynarodową datę wydania, aby gra była dostępna w sklepach w tym samym dniu, jeden raz stosunkowo nowa koncepcja. Wymagało to, że Sega przekonfigurować swój system dystrybucji, aby upewnić się, że gry były dostępne we wszystkich większych sklepach. Data publikacji Wtorek, 24 listopada 1992, został wprowadzony do obrotu jako „dzień Sonic 2 za”. Choć uwolnienie Genesis, północnoamerykańskiego odpowiednika Megadrive i Mega Drive w Europie miała miejsce w tym dniu, czy Sega of Japan grze dostępne kilka dni wcześniej, w dniu 21 listopada 1992 roku [ 44 ] 400 000 egzemplarzy Sonic 2 został sprzedany podczas pierwszego siedem dni po premierze, [ 1 ] i ponad sześć milionów w sumie w ciągu życia konsoli. [ 45 ]

Alternatywne wersje i Porty

8-bitowa wersja

Wersja gry opracowane przez aspekcie Master Systemu Sega i Game Gear . Mimo, że została oparta na oryginalnej gry o tej samej nazwie, różne gry z różnymi poziomami projektowych i innego dokumentu, [ 46 ] i to wydanie, w przeciwieństwie do gry 16-bitowej, a nie „spin Dash”, która doprowadziło to do pytania o to, czy to być wykonane przed Mega wersji napędu. [ 47 ]

Wydania Collection

Kolekcje Gry zawierające grę Compilation Sonic od 1995 do Sega Mega Dysk / Genesis; [ 48 ] Sonic jam od 1997 do Sega Saturna ; [ 49 ] Sonic Mega Collection od 2002 do Nintendo Gamecube ; [ 50 ] Sonic Mega Collection Plus od 2004 do Playstation 2 , Xbox i PC ; [ 51 ] Sega Genesis Collection od 2006 do PS2 i PlayStation Portable ; [ 52 ] Sonic Ultimate Genesis Collection od 2009 do Xbox 360 i Playstation 3 ; [ 53 ] i Sonic Classic Collection od 2010 do Nintendo DS . [ 54 ]

Pobrania edycje

Gra została udostępniona do pobrania do Wii Wirtualnej Konsoli 11 czerwca 2007 roku [ 55 ] na PlayStation 3 za pośrednictwem PlayStation Network 19 kwietnia 2011 roku [ 56 ] oraz do Xbox Live Arcade na Xbox 360, ten ostatni miał rozszerzone treści, takie jak wysokie wyniki online, osiągnięć i gier online. [ 57 ] Różne wersje mobilne są wydawane w tym IOS Release. [ 58 ] zremasterowana edycja gry, wykonane poprzez wykorzystanie Christian Whiteheada „Retro Engine”, została wydana na iOS, Android i Windows Phone 12 grudnia 2013. wersja miała Knuckles jako grywalna postać, tryb szef atak gry, multiplayer online dodany kursy i wcześniej niepublikowane „Hidden Pałac strefy.” [ 28 ] Gra została wydana w ramach Nintendo 3DS 3D Classics Series w Japonii 22 lipca 2015 roku, o wydaniu w Ameryce Północnej i Europie, pierwotnie zaplanowanego na 15 września 2015 roku, zanim został opóźniony do 8 października. [ 59 ], [ 60 ]

Odbiór

Ze względu na popularność jego poprzednicy mieli Sonic the Hedgehog 2 już utworzyła grupę fanów, którzy przewidywał zwolnienie. [ 6 ] Gra została oceniona przez krytyków do publikacji i była bestsellerem na listach przebojów w Wielkiej Brytanii przez okres dwóch miesięcy. [ 83 ] 2006, gra sprzedała się w ponad sześciu milionach egzemplarzy, [ 45 ] co czyni go gra drugi najlepiej sprzedający się na Mega Drive, po oryginalnej gry Sonic the Hedgehog .

Recenzenci chwalili gra na jego wysokim poziomie [ 71 ] kolorową grafiką i środowisk, [ 71 ] [ 84 ] udzielonych zaplanowany, wrogów, [ 6 ] i muzycznych. GameSpot powiedział, że „czas może być utrudniony znaczenie SEGA, ale nie zrobił wiele, aby zmniejszyć słodki jak Sonic the Hedgehog 2 brzmi:” [ 01:01 ] i uwagami jak innych recenzentów o tym, jak to jest nadal grywalna. [ 6 ] [ 71 ] Electronic Gaming Monthly nagrodzony jako najlepszy Sega Genesis gry w 1992 roku [ 79 ]

2000 w rankingu Game Informer Sonic 2 jako numer 61 na swojej liście „Top 100 najlepszych gier wszech czasów” i nazwał go „największym wyzwaniem i polerowane Sonic the Hedgehog -game”. [ 85 ] [ 01:02 ]Magazine Mega umieszczony grę jako # 36 na ich liście „Top gier Sega Megadrive wszechczasów.” [ 86 ] Krytyk Podobała mi się również szybszą rozgrywkę oferowaną w porównaniu do swojego poprzednika, a także nowo dodanej treści. Lucas Thomas IGN chwalił nowy „Spin Dash” -förmågan, który przygotował Sonic czym odsunął się z większą prędkością. [ 87 ] Wspomniał również, że poziomy w Sonic 2 został zaprojektowany, aby pokazać tempa odtwarzanych figura, a nie tyle „platforma-jumping gra” jako „platformy z systemem” gry [ 01:03 ] w lekkim przeciwieństwie do swojego poprzednika , [ 87 ]

Głównym krytyka w grze była skierowana w trybie dla dwóch graczy, nowy tryb gry wprowadzony w serii. [ 88 ] Sonic 2 pozwoliło na dwóch graczy, trzech różnych poziomach; Emerald Hill Casino Night and Mystic Cave. [ 84 ] recenzentów krytykowane tryb gry znaczne zmniejszenie prędkości i drgania występujące, a powierzchnia zaciśnięty dla każdego gracza. Lucas Thomas pochwalił pomimo tej innowacji w nowym trybie dwóch graczy, i wyraził „Mario i Luigi nigdy nie był w stanie konkurs prowadzony przez tego samego poziomu, w tym samym czasie.” [ 89 ] [ 01:04 ] William Burrill gazety Toronto Star opisany tryb wyścigowy dla dwóch graczy jako „jedynej części gry, które można obwiniać”, i wskazał na sytuacji w grze i jej rozłam widok ekranu „naciska grafiki, kępy postaci w grze i spowalnia grę akcja”. [ 90 ] [ 01:05 ]

Legacy

Niektórzy z ludzi odpowiedzialnych za spółkę gry Sonic Team , Yuji Naka (z lewej), Naoto Ōshima (w środku) i Hirokazu Yasuhara wraz z Sonic na 20. rocznicę Gra bohatera w 2011 roku

Sukces ekonomiczny Sonic the Hedgehog 2 był wielkim czynnikiem Sega pickup przeciwko Nintendo w 1990 roku na konsoli wojny . [ 91 ] jest podnoszony swój udział w rynku do 50% w ciągu sześciu miesięcy od daty ich emisji. [ 71 ] ogona, który został wprowadzony w Sonic hedgehog 2 , stanie się jednym z najbardziej znanych i często w postaci serii i pokazuje, uczestniczy w pomocnika Sonic w większości serii ustawia nośnik. Wśród najnowszych gier takich jak Sonic Colours , Sonic Generations i Sonic Lost World , w którym większość powtarzających się znaków znajdujących się w lub spadają do drobnych ról. Ogony był bohaterem w dwóch gier na Game Gear; Skypatrol Tails’ i ogony Adventure . [ 92 ] [ 93 ] Sonic hedgehog 2 popularność powodzeniem rozszerzyć własny kult i wygenerowane różne towary , takie jak komiksów że Sonic Comic [ 94 ]serial , [ 95 ] , a kontynuacja Sonic hedgehog 3 , który dostał podobny pochwała. [ 96 ]

W związku z Sonics 20. rocznica dał Sega jak Sonic Generations , gry wykonane dla różnych aspektów serii gier poprzednich gier. [ 97 ] Wersje na PlayStation 3, Xbox 360 oraz PC zawierała odwróconą wersję poziomie „Zakłady Chemiczne”. [ 98 ] Z był również remake ostatniej walce z bossem, Death Egg Robot gra klasyczny szef. [ 99 ] W wersji Nintendo 3DS gry wyróżniona osobną remake poziomie „Casino Nocy”. [ 100 ]gra pinball z „Casino Nocy” temat został udostępniony do pobrania jako bonus za pre-zamawiania wersji konsolowej w GameStop . [ 101 ]